13 mei 2007

Omdat ..

Omdat U bent,
          mag ik er zijn.          
Omdat U mijn Vreugde bent,                            
heb ik alle reden tot blijdschap.                            
Omdat U mijn Vrede bent,                            
kan ik gerust zijn.                            
Omdat U het Levende Water bent,                          
zal ik nooit meer dorst hebben.                           .          

Omdat U mijn Voorziener bent,                            
hoef ik nooit in het donker te dwalen.                            
Omdat U het Leven bent,
is de dood in mij gestorven.
Omdat U Heilig bent,
ben ik apart gezet voor U.
Omdat U Krachtig bent,
durf ik zwak te zijn.

Omdat U mijn Bevrijder bent,
hoef ik niet als slaaf te leven.
Omdat U mijn Schepper bent,
is er maar één zoals ik.
Omdat U Goed bent,
kan ik vertrouwen.
Omdat U de Eeuwige bent,
heb ik alle tijd.

Omdat U mijn Vader bent,
kan ik onbezorgd zijn als een kind.
Omdat U mijn Hoop bent,
durf ik te geloven in morgen.
Omdat U Majesteit bent,
ben ik koninklijk.
Omdat U mijn Helper bent,
wordt geen last mij te zwaar.

Omdat U de Weg bent,
kan ik rustig wandelen.
Omdat U het Antwoord bent,
durf ik mijn vragen te stellen.
Omdat U de Waarheid bent,
hoef ik mijn onzekerheid niet te verbergen.
Omdat U Genade bent,
kan ik het leven aan.

Omdat U Volmaakt bent,
staar ik mij niet blind op mijn beperkingen.
Omdat U mijn Maker bent,
heb ik heel veel mogelijkheden.
Omdat U mijn Toevlucht bent,
durf ik risico's aan.
Omdat U de Eerste bent,
hoef ik niet altijd vooraan te staan.

Omdat U mijn Schuilplaats bent,
heb ik niets te vrezen.
Omdat U het Begin bent,
weet ik waar ik vandaan kom.
Omdat u het Einde bent,
weet ik waar ik heen ga.
Omdat U de Opstanding bent,
jaagt de dood geen angst meer aan.

Omdat U mijn Bruidegom bent
weet ik wat ware liefde is.
Omdat U mijn Herder bent,
kan ik uw stem verstaan.
Omdat U mijn Heer bent,
durf ik mij over te geven.
Omdat U Trouw bent,
hoef ik niet te vrezen losgelaten te worden.

Omdat U Alles bent,
hoef ik het niet te zijn.
Omdat U Liefde bent,
daarom …

Bron: Omdat U bent … van Corrie Oosterhuis
Uitgeverij Vision – Groningen.
Wil je reageren? Schrijf gerust naar thv@fastmail.com Elke serieuze reactie wordt beantwoord!