29 december 2010

Het kerstevangelie volgens facebook

In mijn feedreader kreeg ik de volgende "youtube" te zien, die een supermoderne vertolking van het kerstevangelie zou moeten voorstellen. Nou, veel meer dan dat het inderdaad hypermodern is en allemaal zeer jachtig snel gaat, kan ik er persoonlijk eigenlijk niet van maken. 

Misschien nog wel interessant genoeg om toch eens te zien hoe een modern mens dit toepast in de wereld van mobieltjes, ipads en wat niet al. Misschien daarom toch maar even kijken, ook zal niemand op die manier het evangelie gaan begrijpen, verwacht ik.  
Persoonlijk adviseer ik dus toch maar liever gewoon Lukas 2 zelf te lezen en even rustig te overdenken voor het geval dat er de afgelopen dagen bij ingeschoten mocht zijn....

Wil je reageren? Schrijf gerust naar thv@fastmail.com Elke serieuze reactie wordt beantwoord!


Bovenstaand in de versie van de Herziene Statenvertaling